4 Şubat 2011 Cuma

Dün yoktun!


"Bu hayatta iki tip insan var, kalanlar ve geçenler. Biz kalan adamız evlat. Geçen adam daha sen sınav kağıdına bakarken kırk filozof geçer kafasından. Kalan adam kalır, biz kalan adamız."
-E. Vavien-

Sorumluluk sahibi bir son sınıf öğrencisinin misyonu kaldığı derslerden bir daha kalmamaktır, ha gene kaldıysa bu sefer bildiklerini diğer öğrencilere aktarıp onların kalmamasını sağlamak yegane misyonuna dönüşür. Pikachu'dan Raichu'ya hesabı. Bir üst seviye yani. Sorumlu olmak böyle bir şey biraz. Ben kaldım pişman mıyım, ne diyosun kudurdum! Üçüncü sınıf olsam şimdi çoktan iki bira açmıştım. Son sınıf olunca en az beş bira lazım. Pişman olduklarım sınavlarda ya da ödevlerde yazdıklarım, bire bir diyaloglarda söylediklerim değil aksine söylemediklerim ve yazmadıklarım. Bir daha o dersi alsam kesin bunları söylerim diyeceğim şeyler. Söylemezsem ben çatlarım, -nato kafa nato- mermer çatlamaz. Onlar eşyanın tabiatı gereği damarlı, çatlaklarla dolu. Ecnebiler mutfak bankosunda bile granit kullanıyor, bizimkiler mermere maaş bağlıyor arkadaş, sonra Avrupalı olur muyuz? Eşeğin z.ki olcaz biz.

"En sevdiğim hoca 'bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğim' diyendir."

-Angaralı Sograt-

Pişman olduklarımı anlaşılır bir şekilde listeleyip kendi doğrularımla düzelteceğim ki siz bunları
demek için benim kadar geç kalmayın.


Yanlış 1)

Hoca: X neden gelmiyorsun derse?
Sen: Hocam işim vardı da ondan gelemedim (evet var gerçekten ama asıl neden bu değil)

Doğru 1)

Hoca: X neden gelmiyorsun derse?
Sen: Hocam derse geliyoruz da ne oluyor! Sen habire küfür ediyorsun, ben birbuçuk ay Habermas bizim okulda sandım. Meğer başka bir hocaya küfür ediyormuşsun. Kalan zamanda ne oluyor? Bana kitabı okuyorsun aynen. Ee bunu en son benim ortaokuldaki sosyal bilgiler hocam yapıyordu, zira emlakçıydı. Yani ben evde de okuyabiliyorum çok şükür.

Yanlış 2)

Hoca: X niye bu dönem dersimi almadın?
Sen: Kredim doldu da ondan hocam yoksa çok almak istiyorum.

Doğru 2)

Hoca: X niye bu dönem dersimi almadın?
Sen: Hoca geçen sefer zorla aldık öbürünü de ne oldu, dersin adıyla filozofları arasında bile 80 yıl var. O dönemde daha dersin ismi olan "sen anladın onu" TDK'da yoktu. Zira TDK da yoktu. Gördük bir kere tersten bir kere daha niye göreyim, oradan deli gibi mi duruyorum. Bak bu da Foucault (2006)'ya göre deli yanlış anlama kavram benim değil olay çıkmasın.

Yanlış 3)

Hoca: X kitabımı okudun demi canım?
Sen: Tabii ki okudum hocam, bu mevzuyla ilgilenen her bir Türk genci gibi ben de okudum.

Doğru 3)

Hoca: X kitabımı okudun demi canım?
Sen: Oha! bir de kitap mı çıkardın sen :) Ciddi misin ya, piuuuv, kaç sayfa? Mouse pad olacak kadarsa alırım ihtiyacım vardı.

Yanlış 4)

Hoca: Bak ama ödevin olmamış, anlamamışsın sen bu konuyu. Bir de netten almışsın bazılarını.
Sen: Anlamak için çalışıyorum hocam, ek kaynaklardan yararlanacağım galiba.

Doğru 4)

Hoca: Bak ama ödevin olmamış, anlamamışsın sen konuyu. Bir de netten almışsın bazılarını.
Sen: Hoca iki kelime öğrendiysek netten öğrendik valla. Ya okumaya okuduk kaynakları da ayıptır söylemesi daha lisans öğrencisiyiz hatırladın mı? Sen istiyorsun ki ödev değil tez yazalım.

Evet unutmayalım ki 4 yanlış bir doğruyu götürüyor. O yüzden ne kadar çok soruyu doğru cevaplarsanız o kadar az kaldığınızdan pişmanlık duyarsınız. Yani geçmeniz konusunda pek umudum yok. Ya hadi umudum olsun siz de geçin "bu dersten geçmişsin ama adam olamamışsın" dicekler nasılsa.

Bu yazıyı okuduktan sonra, hocaların ağzından bu sorulardan birini duyarsanız -ki mutlaka duyarsınız- küçük bir tebessümle -tercihimiz kahkaha- hocanın yüzüne bakarsanız bu bile bir zaferdir diye düşünüyorum. Zira orada oturmaktan utanmayanların yüzü kızarmıyorsa, Tefal thermo spot olduklarındandır.




1 yorum:

  1. okumakta fayda var.

    http://meren.org/blog/imece-usulu-bilim-cinayeti-konferanslari/

    YanıtlaSil